Cari emas di saliran kumbahan

Korang suka emas tak? Korang sanggup tak dapatkan emas kalau emas tu ada kat dalam saliran kumbahan? Tempat dimana para najis dan tahi bermesyuarat serta bersosial serta bermain facebook? hahaha. Kalau korang tak sanggup, rakyat bangladesh sanggup cari emas kat dalam saliran kumbahan tu dekat-dekat dengan 400 kedai pertukangan emas di Bazar Tanti, Dhaka, Bangladesh.

Korek-korek taik

Dah jumpe pun satu

Dengan emas yang diorang dapat tu, diorang mampu dapat sebanyak RM47.18 sehari. Itu pun dah kira mewah la sebab kat bangladesh purata gaji diorang sebulan adalah sebanyak RM84.26 saja. Bayangkan macam mana diorang nak survive RM84.26 sebulan? Kita rasanya tak sampai seminggu dah habis kan. Kadang-kadang sampai terlebih-lebih. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: